yarek

yarek

Przygoda z bieganiem zaczęła się u mnie w czasie wakacji 2013. Postanowiłem zacząć biegać aby zrzucić zbędne kilogramy, które nagromadziły się po 3 próbie rzucenia palenia 2 lata wcześniej. Poza tym chciałem odbudować formę na tyle aby mieć siły na zabawy z synem i nie dostawać zadyszki po kilkuminutowym wysiłku ;)\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nZ początku było ciężko, po pierwsze kontuzja kolana, potem okazało się że przebiegnięcie jednym ciągiem kilkuset metrów graniczy z cudem. Postanowiłem zrealizować 12 tygodniowy plan treningowy który miał mnie przygotować do 30-minutowego biegu bez przerwy. Nie wierzyłem, że mi się to uda. Pierwsze treningi polegające na 5-6 powtórzeniach 1-minutowego biegu przeplatanego z 5-minutowych chodem doprowadzały mnie do skrajnego wyczerpania. Nie wyobrażałem sobie jak po kilku tygodniach będę w stanie biec 5 minut z 1 minutową przerwą! To mnie PRZERAŻAŁO ale zmuszałem się systematycznie do kolejnych treningów. W 11 tygodniu treningu nogi mnie poniosły a wydzielone endorfiny spowodowały że przebiegłem ponad 30min bez przerwy. Byłem z siebie naprawdę dumny. Poza tym, nie wiem jak to się stało ale bieganie zaczęło mi się podobać :)\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nWe wrześniu wystartowałem w 3-kilometrowym Biegu Krewniaków pod Stadionem Śląskim i nie byłem ostatni! :) Duma mnie rozpierała gdy na ostatnich kilkuset metrach wyprzedzałem innych startujących, którzy na dodatek nie byli w mojej wadze (BMI30+) ;) To dodało mi skrzydeł i ukończyłem bieg z czasem 16:08 choć założenia były takie, żeby tylko ukończyć bez konieczności przechodzenia w marsz :)\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nPotem kolega namówił mnie na starty w Biegu Dzika na najkrótszym dystansie 4882m. Spodobało mi się to bieganie jeszcze bardziej. Pod koniec roku można powiedzieć że stało się ono moim nowym nałogiem :) Zapisałem się na biegi w cyklu zBiegimNatury gdzie zaliczyłem wszystkie 6 startów. Staram się regularnie brać udział w Biegu Dzika - ostatnio biegałem już 2 rundy czyli 9764m i przy okazji poprawiłem życiówkę na 3 i 5km.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nUdało mi się przełamać granice 5km poniżej 30min i zacząłem biegać 10km poniżej 60min. Patrząc z perspektywy ostatniego półrocza to postępy jakie zrobiłem potwierdzają to, że BIEGAĆ KAŻDY MOŻE.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nPonieważ apetyt rośnie w miarę jedzenia, następną barierą jaką zamierzam przekroczyć w tym roku to 20km. Tylko najpierw kilka(naście) kg w dól żeby kolana nie cierpiały ;) Kusi mnie połówka maratonu podczas październikowego Silesia Marathon 2014 a skoro przez ostatnie pół roku udało się tyle osiągnąć to ukończenie półmaratonu za kolejne pół roku wydaje mi się nie być to już taką abstrakcją :)